Špinača

Hiter pregled

Glede na čas sejanja ločimo med zimsko špinačo z bolj grobimi listi in spomladansko in poletno špinačo, ki ima bolj tanke liste. Poleg tega poznamo ločitev na listnato šinačo in na koreninsko špinačo. Pri slednji se za pobiranje uporabljajo specialni stroji, da se ohrani rozeta in korenine.

Zaloga: Na zalogi

2,79€

Opis izdelka

OPIS:
Glede na čas sejanja ločimo med zimsko špinačo z bolj grobimi listi in spomladansko in poletno špinačo, ki ima bolj tanke liste. Poleg tega poznamo ločitev na listnato šinačo in na koreninsko špinačo. Pri slednji se za pobiranje uporabljajo specialni stroji, da se ohrani rozeta in korenine.

SESTAVINE:
Čeprav špinača še zdaleč ne vsebuje toliko železa, kot je zmotno prepričanje veljalo dolgo časa (dejansko vsebuje 3 do 4 mg železa na 100 g špinače), je vseeno zelo zdrava. Vsebuje življenjsko pomembne minerale kalij, kalcij, magnezij, provitamin A, vitamine B, vitamin K, niacin, folno kislino in vitamin C. Špinača ima poleg tega malo kalorij: 100 g špinače ima 15 kalorij/64 kJ.

NASVETI ZA ZDRAVJE:
Špinača je sicer zdrava zelenjava, na žalost pa se v njej skladišči nitrat, ki se nahaja v zemlji. Zaradi tega kuhane špinače ne smemo dlje časa pogrevati, da se nitrat ne začne pretvarjati v nitrit, ki je zdravju škodljiv. Če odstranimo steblo in rebra listov, zmanjšamo vsebnost nitrata. Špinača vsebuje nadpovprečno veliko oksalne kisline, ki se veže s kalcijem in spodbuja nastajanje ledvičnih kamnov. S tem je ovirana tudi absorbcija kalcija, zato moramo po zaužitju špinače dodatno uživati mlečne izdelke.